Pintar, aquesta és la qüestió. Escrutant la pell dels objectes, humils i corrents, que serven encara el caliu i l’alè dels nostres éssers estimats. Subjectivar allò a primera vista objectiu, heus aquí el problema. Transcendint la pròpia pintura en tant que representació de la profunditat sobre un suport bidimensional, mercès a les lleis, -sàviament vulnerades si convé- de la perspectiva, i a l’ajut del clarobscur, bo i aconseguint d’afegir-li el temps: la «quarta» dimensió. Convertir el temps en quelcom intemporal, vet ací el joc. Ultrapassant el simple «trompe l’oeil», i arribant, més enllà dels «ismes» del llenguatge, del surrealisme pel surrealisme, de l’hiperrealisme per l’hiperrealisme, a reproduir «l’altra banda del mirall», ja que el cantó d’aquí ja bé prou que l’exploten els naturalistes.
Aquesta és la cosa...
Aquesta és la tasca en la que Balaguer s’ha compromès. Ricard Calvo
Pintar, esta es la cuestión. Escrutando la piel de los objetos, humildes y corrientes, que conservan aun el calor y el aliento de nuestros seres queridos. Subjetivar aquello a primera vista objetivo, he aquí el problema. Trascendiendo la propia pintura como representación de la profundidad sobre un soporte bidimensional, gracias a las leyes, -sabiamente vulneradas si conviene- de la perspectiva, y a la ayuda del claroscuro, bueno y consiguiendo añadirle el tiempo: la «cuarta» dimensión. Convertir el tiempo en algo intemporal, he aquí el juego. Sobrepasando el simple «trompe l’oeil», y llegando, mas allá de los «ismos» del lenguaje, del surrealismo por el surrealismo, del hiperrealismo por el hiperrealismo, a reproducir «el otro lado del espejo», ya que el lado de aquí bien que lo explotan los naturalistas.
Esta es la cosa...
Esta es la tarea en la que Balaguer se ha comprometido.
Ricard Calvo
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